Domů » Tipy na zdravou snídani, která dodá energii na celý den

Tipy na zdravou snídani, která dodá energii na celý den

by info@press-media.cz

Chutná a zdravá snídaně dodá energii a zpříjemní ráno. Vhodná přitom může být snídaně slaná i sladká, záleží na tom, co má kdo rád. Co snídat, aby to bylo chutné a zároveň zdravé?

Někteří snídani raději vynechávají, jiní si bez ní nedokážou představit začátek dne. Snídani lze částečně nahradit nebo doplnit různými nápoji z ovoce a zeleniny. Vitamíny a potřebné tekutiny dodají hlavně zdravá smoothie, například smoothie z limetky a máty, které se hodí zejména na letní dny.

Vejce stokrát jinak

Příkladem zdravé snídaně, která zároveň zasytí na dlouhou dobu, jsou vejce. Připravit je lze na obrovské množství způsobů. Vhodná jsou míchaná vajíčka, omeleta, vejce nahniličko, naměkko i natvrdo, volské oko, zastřené vejce… V podstatě jakýkoliv způsob přípravy je zdravý, pokud není použito příliš velké množství tuku.

Výhodou je také velké množství možností, čím vejce doplnit. K podávání se hodí především celozrnné pečivo, čerstvá i tepelně upravená zelenina, bylinky, žampiony a tak dále.

Nápady nejen na snídaňová jídla přináší portál www.Receptik.cz, který obsahuje ty nejlepší recepty české i zahraniční kuchyně.

Řecký jogurt s ovocem a ovesnými vločkami

Řecký jogurt s ovocem a ovesnými vločkami je spásou hlavně tehdy, když není času nazbyt. Doplnit jej lze jakýmkoliv ovocem dle chuti, například banánem, borůvkami, jahodami, jablkem a podobně. K doslazení je případně možné použít třeba med nebo rostlinný sirup.

Skvělou alternativou řeckého jogurtu je skyr, který obsahuje větší množství bílkovin a má krémovější konzistenci. K snídani se stejně jako řecký jogurt hodí naprosto perfektně.

Ovesná kaše stokrát jinak

Ovesnou kaši lze připravit s vodou, klasickým mlékem i rostlinným mlékem. K dochucení poslouží jakýkoliv druh čerstvého nebo sušeného ovoce, ořechy, různá semínka, oříškové máslo, med, rostlinné sirupy… Fantazii se zkrátka meze nekladou.

Ovesnou kaši je možné připravit na milion způsobů a díky tomu nikdy neomrzí. Zároveň představuje skvělý zdroj vlákniny, sacharidů, vitamínů a minerálních látek. Obsah živin do značné míry závisí na tom, co všechno kaše obsahuje. Přesto lze ovesnou kaši obecně označit za zdravou snídani.

Cottage s pečivem a zeleninou

Sýr cottage je plný bílkovin, díky čemuž zasytí. Zároveň je lehoučký a vhodný i pro ty, kterým se po ránu z příliš těžkého jídla dělá nevolno. A aby toho nebylo málo, cottage má velmi nízký obsah kalorií, proto je vhodný i při hubnutí.

Existuje mnoho možností, jak tento sýr konzumovat. Je možné ho připravit jak na sladko společně s ovocem, tak na slano se zeleninou nebo pečivem. Výborně chutná v kombinaci s jahodami, borůvkami, malinami, rajčaty, okurkou i paprikou.

Domácí granola

Granola se v posledních letech řadí mezi velmi populární snídaňová jídla. Jedná se o směs oříšků a různých semínek, která je doslazená například medem nebo javorovým sirupem. Přidat lze také kokos, ovesné vločky nebo kakao. Granola je velmi variabilní a žádný univerzální recept v podstatě neexistuje.

Zároveň je velmi jednoduchá na přípravu, tudíž si ji každý může vyrobit sám podle vlastní chuti. Ráno ji stačí smíchat s jogurtem a zdravá, rychlá a sytá snídaně je na světě.