Že nevíte, co je PageRank? Určitě nemusíte zoufat. Právě z toho důvodu je tady náš dnešní článek, kde se o tomto termínu dozvíte mnohem více. Některé z informací váš možná i překvapí.
PageRank bychom mohli nazvat jako nástroj, který vymyslel starý známý Google. PageRank slouží pro hodnocení webových stránek ve vyhledávání.
Opravdu to není tak dlouho, co byl tento nástroj považován za jeden z ukazatelů, který ukazoval kvalitu a také zpětné odkazy. Dříve byl považován za opravdovou špičku ve svém oboru.
Možná že ti z vás, kterým pojem PageRank není cizí, si ještě pamatujete na dobu, kdy se inzerenti nejvíce zajímali o to, jak vysoký PageRank mají některé weby. Jediné, co v té době stačilo, bylo vyměnit některé ze zpětných odkazů a vše bylo zase skvělé.
Dnes už to ale bohužel není tak snadné, jako tomu bývalo v době minulé. PageRank prostě a jednoduše ztratil své kouzlo. Dokonce ani Google už jej neaktualizuje. V dnešní době se již jedná o ukazatel, který prostě nic neznamená.
Pokud vlastníte nějaký ten web a PageRank se vám zvedne z 2 na 3, budete mít mnohem méně zákazníků. Čím vyšší bude, tím méně zákazníků budete mít. Něco takového ale vůbec nemá žádný vliv na pozice ve vyhledávačích.
Někteří si myslí, že je tento nástroj pojmenován podle jednoho ze zakladatelů, kterým je Larry Page. Možná na tom přeci jen něco bude.
Poslední aktualizace proběhla v roce 2013 a od té doby se nic neděje.

Hodně se také spekuluje o tom, zda jeden z patentů náhodou neznačí, že se Google k PageRanku, jak ho můžeme vidět v dnešní době, ještě vrátí.
Jediné, co nám zbývá je čekat, co ukáže až sám čas.
Je ale pravda, že Google s PageRankem pracuje, ale v jiné podobě, než jsou někteří z nás navyklí. Jeho využití je nyní v tom, že znázorňuje alespoň hodnocení stránek. Jestli se ale někdy vrátí k původnímu využití, je zatím jen ve hvězdách.