Home Zdraví Jak vypadá ideální večeře?

Jak vypadá ideální večeře?

by Filípek Dr

Hodně lidí se trýzní různými dietami, dodržují nějaká pravidla a doporučení. Nezřídka však v dobré víře mohou napáchat více škody než užitku. Vynechání večeře určitě není nejlepší způsob, jak docílit pěkné postavy.

To, že by se po páté hodině nemělo už jíst je holý nesmysl. Klidně se můžete navečeřet i v osm nebo devět hodin večer, půjde-li spát nejdříve 2 až 2,5 hodiny po jídle. Dalším důležitým bodem je také to, co hodláte jíst.

Sacharidy jen dopoledne

Hodláte-li sníst něco, co přinese vašim chuťovým pohárkům radost, pak se na konzumaci takového jídla zaměřte spíš v dopoledních hodinách. Ano jde o ovoce, palačinky, lívance apod. Odpoledne a večer už se zaměřte na bílkoviny, chcete-li zhubnout, případně si optimální váhu udržet. Proč odpoledne a večer už spíš bílkoviny?

Protože na sebe navazují růstový hormon, jenž ovlivňuje svalovou tkáň a udržuje vyšší bazální metabolismus. Večerní jídlo by mělo být složené z bílkovin – pozor na „nehodné“ tuky a cukry. Sladké vyvolává totiž hlad po sladkém. Vynechat večeři úplně není také nejlepší nápad, protože si zbrzdíte metabolismus a zaručíte únavu. Nakonec to dopadne tak, že před půlnocí stejně skončíte s hlavou v lednici. Raději si připravte dobrou, zdravou a chutnou večeři a o svou figuru se bát nemusíte.

Vajíčka bez pečiva

Vajíčka patří k velmi vděčné potravině a můžete si je dát na večeři, i když hubnete. Připravit si můžete ztracená vejce, omeletu či míchaná vejce ze dvou až tří vajec. K tomu si můžete vzít čerstvou zeleninu, jako přílohu a navrch nastrouhat tvrdý sýr. Pokud se vám to zdá málo, vezměte si k tomu ještě dva plátky šunky nebo tofu.

Kuřecí prsa se zeleninou

Upečte nebo ugrilujte kuřecí prsa na bylinkách, přidejte čerstvou zeleninu a klidně můžete přelít dipem z bílého jogurtu. Je to velká dobrota a vůbec nebude na talíři postrádat brambory či rýži. Jde o chutnou večeři plnou bílkovin.

Tuňák s vejcem

Otevřete konzervu tuňáka a vlijte do mističky, přidejte nakrájenou zeleninu a 2 vajíčka uvařená na tvrdo. Posypat můžete ještě i strouhaným tvrdým sýrem, ale neprohloupíte, když tuňákový salát posypete semínky (slunečnicová, sezamová, chia). Zdravá, chutná a hlavně rychlá večeře, která neohrozí vaší figuru.

You may also like

Leave a Comment